Turer, Jakt og fiske : iberge.net - Diskusjonsforum
Herrrlige jaktturer tåke og regn!! :-)

iberge.net

Goto Thread: PreviousNext
Goto: Forum ListMessage ListNew TopicSearchLog In
Goto Page:  12Next
Current Page:1 of 2
Happy Hunters styre møte. Kodeord: "Første tur"
Posted by: fido (Moderator)
Date: July 31, 2008 11:36PM

Eg servere middag til Cato og Yalla i dag. Yalla er sein, jævla sein, men etter litt kommer han dinglende..
I kaffe pausen etter middagen nevner Cato, igjen noe om hyttetur, så Yalla bestemmer at dette er eit styremøte. Det blir kjapt enstemmig vedtatt, og eg servere blå is til alle! Denne isen var ulovlig før, "Det var pga. blåfargen" seie Cato, samtidig tilføyer Yalla at det er masse sånne skumle E-stoffer i blåfargen...

I en stille stund prestere Yalla å si noe så teit som: "Eg lure på om eg ikke kan ikke kan være med på åpnings jakta i år, eg ska i konfirmasjon på østlandet." Eg å Cato er starks enige i at det ka han bare drite i, og Yalla besvare med, "Eg må jo ikke i konfirmasjon..." Me like det me hører og setter på ei ny kanne med kaffe.

Me bytte emne, og Yalla seie det blir drittvær tul helga, eg ser på værstasjonen min, samtidig som, Jensen utbryte at det komme max 3mm regn i helga. Yalla er fast bestem på meir regn, hvertfall 33mm, og lure på om ikke Torgeir hadde ein sånn værstasjon sak i hagen før, eg kan berefte at eg og huske den.
"Det er jo lyst å fint nå!" seie Yalla.

Eg å jensen kan ta turen nå til helga, men Yalla seie han ikke kan denne helga, etterfulgt av den spydige kommentaren "Fido, du må slutta med dessa festivalane dine heile veien, du komme te å forfalla! -Foresten det er kult å fiska makrell"
"-Nei, det er ikke godt med makrell, bedre med sei" -Bestemt sitat ifra Jensen!
"-Ska du ikke ha deg båt snart Fido, sånn stor båt, sånn me kan sova i å spenna i fisken!" -Yalla.

Yalla lure på om me skal ta den lange veien opp til hytta? Han nevner samtidig at han savner ein møte protokoll.
"Klart me tar den lang veien opp" seie Jensen, og nevner pakkliste som punkt en på protokollen.
Me gjekk raskt over til punkt to, siden punkt en har vært oppe mange ganger før og ligger på nett..

Ska me ta båt eller bil inn? spør Jensen! Det blir foreslått å sykle inn av en tullekuk kalla Yalla.. Syke javel tenker eg og bestemmer meg kjapt for at det allerede er nedstemt.. Eg hinte bortpå at traktor opp til myrå hadde vært en god plan, men Yalla meine eg er negativ nå.

Jensen lure og på om eg har fått meg voksduk til terrasse bordet, men han ser kjapt at de var eit gammalt teppe som låg der å slang. Jensen takke samtideg for herlig middag, og utbyt med "Det var dårlig dekning der oppe!"
Eg tenke meg om og ser dumt på Yalla!
-"Den radioen du tok med opp på hytta, den hadde dårlig dekning, hadde an ikke?" forklarer Cato.
Eg kan roa han ned med at det var gog dekning og at det bare var han som var full der oppe, han mumle noe og får en mobilsamtale.. Eg å Yalla er enige om at det ikke er lov å snakke i mobil på styremøte, og dette må han ordne opp i! Cato avslutter kjapt og seie han beklage virkelig.

Yalla begynne å klage på meg, fordi eg skriv refferat på mobilen og ikke som i gamle dager med penn å papir.. Eg tar det ikke så tungt, noe eg kansje skulle gjort idet mobilen krasje og halve refferatet er borte. Eg gjer så godt eg kan og fletter inn det viktigeste som mangler etter hukommelsen.

Punkt to blir tid og sted. Etter en kort diskusjon blr dato og sted bestemt! Yalla seie me må ta en tur tur opp til der dei store fiksane bur. Alle er enige i dette.

Mens eg skriver ned refferat etter hukommelelsen er Cato og Yalla i gang med en Pc preik. Jensen er veldig overrasket over hvor gammel og god den eine pc'n min er.. Yalla huske tilbake og seie det var i den tida me kunne overklokke prossessoren med blyant. Yalla huske det var AMD Thunder Bird prossessor og det frekkeste komplett.no hadde å selge den gang, - for omtrent 9 år siden..

Det ringe hos jensen IGJEN!

Jensen beklage nok en gang, og lure på om det er noe ekstra ordinært me ska ta opp? "-Er det bær sesong nå? Me kan eta vaffel med blåbærsyltetøy der oppe!"

Eg kommentere at me må huske gassbrenner. Yalla ler av meg og tror eg sa gassbrems! Eg ler med å late som det er kult at han ler av meg smiling smiley

Me hopper videre til punkt 3 på protokollen.
"- Ska me ta avreise torsdag heller? Men det er kansje litt vær avhengig meine Jens potens. "Men alle må fikse fri torsdag uansett!" Seie an.

Lite futt i solå nå, seie Yalla.
"-Ja, hu varma meir i stad seie Cato"

Fuglane kvittre enda, Jensen ler for seg selv og Yalla fise hål i stolen min!

Me går til neste punkt, va det nr. fire eller fem? Det er punkt fire nå seie Cato. -"Ka er punkt fire?", undrer Yalla. -"Det er middag det! Me ska eta aure med krydder å melblanding". -"Nei, makrell i tomat suppe er bra, utbryt Yalla, og er fast bestemt på at me ska ha med ha egg opp!"
Ja, me blir enige om at me må koke egg å ta med.
-"Husk at gamle egg blir grønne seie jensen, å sånne hotell egg er kun steikt på ei side å er kalde, Jens."

Jensen begynne igjen å mase om at me må huske sukker til blåbær syltetøy, gassbrenner og vaffel røre. -"Aluminiumsfolie må me ha" Seie Yalla. JA!. Utbryt Jensen og påpeker at me må huske salt og pepper.

Eg fikk en telefon, ikke bra.. Når eg legge på, sitte dei å ser stygt på meg.. Dei mumle om å boikotte møte, så eg holder kjeft og servere dei meir kaffe og kake for å prøve å dempe stemningen litt.. Det viser seg å fungere svært dårlig, men kakene va vist gode.

Punkt fem gjelder mobil brukpå hytta!! Utbryt Yalla bestemt. Ka er gale med mobil på hytta lure eg..?
Yalla å Cato nevner omtrent samtidig at det har tatt heilt av med sms på min mobil der oppe, men dei føler litt sympati med meg og seier eg kan besvare sms til dei som er over 16år.. -"Nei, me seie 17år og max 2 sms til hver tøs" Yalla i eit nøtteskall tenker eg, men går med på den.

Yalla har masse luft i magen å lager rare traktor lyder med rompa, før han går å lage kaffe, og videre innom dass!

Me digge han der Informer på radioen! -"Den må me ha på mobilen der oppe!" Seie Jensen, mens Yalla lure på om han skal kjøpe ei ny 180 seng ifra jysk med eletrisk motor, og klage på høyde forskjellen i senga si. "Ei sånn må eg jo bare ha!
Jensen er bekymra for lakenet! Og kommer med kommentaren "Det er dårlig kvalitet der, kun gran, furu og lameller."

I Bergen er det bare enveiskjøringer, og det er noe dritt forklarer Yalla.

Jensen mase om at en ting gjenstår.. Ikke vet eg ka det er, og fåreslår at han hente kaffen, lite skjer, men brått reise han seg, nesten heilt naken, og sige innover mot kjøkken for å hente kaffe.
-"Eg er ikke naken, eg har jo sokker på!" seie an i det han servere kaffe. Det blir godtatt av meg å Yalla.

Mens eg å Yalla mimre om gamle dager på hytta, da me laga demninger i bekken og varme handa i ei maurtue, snik han seg inn i sofaen, midt i samtalen. Uhørt!

Jensen er fortsatt nesten naken, men går inn å kler på seg eit plagg til..
-"Kan me heve møte nå?" spør Jensen. Me går inn.

Kun 99 kroner for en kasse øl, seie Yalla. Eg pressisere at det er lettøl.

Det er Criminal minds på tv, så møtet blei uoffisielt avsluttet.

- - - -
Admin
iberge.net

Re: Happy Hunters styre møte. Kodeord: "Første tur"
Posted by: yalla (213.225.120.---)
Date: August 1, 2008 09:15AM

Godt jobba av referenten! winking smiley

- - - - -
skiordie

Posted by: mikasa (---.choice.no)
Date: August 1, 2008 09:59AM

1334 ord!

Sali.

:: loli

Posted by: texas (217.68.101.---)
Date: August 1, 2008 10:10AM

An e ein jævel på SMS!

BTW: Der e ein feil der.. Det sku ha vore "Men alle må fikse fri Fredag uansett, i fall fint vér!"

Date: August 1, 2008 11:55AM

Eg har vel tasta ein å annen sms før.. winking smiley
Ja Jens, såg det nå, ikke altid like lett når din må notere etter hukommelsen. Fikse det i kveld sammen med diverse skrive leif... smiling smiley
#Oli, håpe ikke du har telt alle orda selv winking smiley hehe

- - - -
Admin
iberge.net

Date: August 1, 2008 11:59AM

Ja, som ihuga orddelingsfantom såg eg at det var eit par ord delings blemmer winking smiley

Ellers var eg imponert over lengden og innhaldet. Som alle veit, innhald er det viktigaste!

- - - - -
skiordie

Date: August 1, 2008 03:54PM

Stemme det! Innhaldet som teller!! Det ble jo delvis seint på natt, så føle eg er unnskyldt grammatikken tongue sticking out smiley

- - - -
Admin
iberge.net

Date: August 4, 2008 01:02PM

Avreise torsdag viss vær? Ja? Ok, det er bra!

For vær er det uansett.... mohahaha...

- - - - -
skiordie

Date: August 4, 2008 03:51PM

Blææ.. grinning smiley

- - - -
Admin
iberge.net

Date: August 11, 2008 11:47AM

- - - - -
skiordie

Goto Page:  12Next
Current Page:1 of 2

Sorry, only registered users may post in this forum.
This forum powered by Phorum.